نحوه تولید بطری پلاستیکی

نحوه تولید بطری پلاستیکی

(شرکت آروند پلاست )

تولید بطری پلاستیکی

پلاستیک‌ ها یکی از اختراع‌ های مفید بشر هستند که از ابتدا عمدتاً از نفت تهیه می‌ شوند. از خواص این مواد پلیمری ضد آب بودن و شکل پذیری آن ها است. پلاستیک‌ ها از نظر مقاومت به گرما دو نوع‌ هستند. نوع اول کم‌ تر مقاوم بوده و پس از شکل‌ گیری نخست، در صورت گرم شدن مایلند به حالت اولیه‌ خودشان که معمولاً یک صفحه‌ صاف است برگردند به این حالت حافظه‌ پلاستیک می‌ گویند. نوع دوم به گرما بسیار مقاوم است و در صورتی که دوباره گرم شود ذوب نمی‌ شود و نمی‌ توان آن را دوباره شکل داد.

جنس بطری های پلاستیکی از چیست ؟

بیش‌تر بطری‌ ها از جنس پلی اتیلن و پلی اتیلن ترفتالات (PET) هستند و دلیل آن مقاومت بالا، نفوذ پذیری بسیار کم و فرآیند پذیری این ماده می‌ باشد. بطری‌ ها در بسته‌ بندی موارد زیادی از جمله آب معدنی، نوشابه‌ های گازدار، لوازم آرایشی _ بهداشتی و… مصرف دارد.

تولید بطری پلاستیکی ؟

اولین مرحله تولید بطری در شرکت آروند پلاست، قالب گیری ضربه کششی است. PET حرارت داده می شود و در یک قالب قرار می گیرد، جایی که شکل یک لوله طولانی و نازک را می گیرد. (فرآیندی که پلاستیک در قالب تزریق می شود و قالب گیری تزریقی نامیده می شود.) لوله PET، به یک قالب دوم بطری تبدیل می شود. یک میله فولادی نازک، به نام یک هسته، در داخل کوره جابه جا شده است، جایی که آن را با فشار بسیار زیاد هوا پر می کند، و شروع به کشیدن می کند و ضربه شروع می شود. در نتیجه هوای تحت فشار، گرما و فشار، جوش و کشش به داخل کشیده می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
ارتباط با کارشناس فروش آروند پلاست
Call Now Button