دستگاه تولید بطری پلاستیکی

دستگاه تولید بطری پلاستیکی

دستگاه تولید بطری پلاستیکی

 

(مرکز تولید بطری پلاستیکی در تهران)

بطری‌ های پلاستیکی از نمونه‌ های خیلی کوچک برای بطری‌ های نمونه تا بطری‌ های خیلی بزرگ ۶۰ لیتری متغیر هستند. بطری پلاستیکی یک ظرف از جنس پلاستیک با دهانه باریک‌ تر از بدنه خود است که معمولاً با یک دهانه پلاستیکی از جنس خود پوشانده می‌ شود.

دستگاه تولید بطری : 

بطری های پلاستیکی موجود در بازار که با نام بطری پت معروف هستند، به وسیله دستگاهی تولید می شوند که امروزه در صنعت بنام بادکن پت شناخته می شود و این دستگاه ها بسته به تیراژو ظرفیت تنوع مختلفی دارد این دستگاه های پر طرفدار به دسته های مختلفی تقسیم می شود.

انواع دستگاه های تولید بطری عبارت ند از:

1_ دستگاه بادکن پت اتوماتیک

2_ دستگاه بادکن پت دستی

3_ دستگاه بادکن پت نیمه اتوماتیک

دستگاه پت نیمه اتوماتیک تقریبا از نظر کارکرد و مکانیزم مابین 2 دستگاه دیگر است و قسمت کوره آن به صورت اتوماتیک عمل می کند.در هر صورت  کار همه این دستگاه ها تولید بطری پلاستیکی پت می باشد و تفاوت فقط در نوع عملکرد است

اصطلاح بادکن پت در دستگاه تولید بطریی چیست ؟

بادکن پت به طور کلی نام دستگاهی است که به وسیله آن فرآیند تولید بطری پلاستیکی انجام می شود و این فرآیند باعث شکل گیری یک بطری پت می شود. در تمامی مدل های موجود ماهییت کاری یکسان است که این فرآیند در چند مرحله پریفرم گذاری حرارت دادن به پریفرم جهت حالت پذیری و سپس دمیدن هوا داخل پریفرم گرم شده باعث شکل گیری این بطری می شود که بسته به مدل اتوماتیک یا دستی این فرآیند توسط اپراتور یا به صورت کامل توسط دستگاه به صورت اتوماتیک انجام می پذیرد.

مواد اولیه دستگاه تولید بطری:

دستگاه های تولید بطری به طور کلی مواد اولیه ای دارند که با نام پریفرم شناخته می شود.پریفرم ها توسط دستگاه های پریفرم ساز تولید می شوند و بعد از آن وارد چرخه تولید بطری می شوند

آیا دستگاه تولید بطری برای تولید بطری‌های شفاف وجود دارد ؟

دستگاه‌ های تولید بطری های پلاستیکی برای تولید بطری‌ های شفاف، معمولاً از فناوری تزریق پرسی یا فرایند تزریق سوزنی استفاده می‌ کنند. در این فرایند ها، پلاستیک به صورت مذاب و با دمای بالا به داخل قالب بطری تزریق می‌ شود. پس از تزریق، قالب بطری خنک شده و بطری شفاف نهایی به دست می‌ آید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
ارتباط با کارشناس فروش آروند پلاست
Call Now Button