باد کن پت

باد کن پت

(تولید بطری پت)

امروزه یکی از موادی که هر روزه با آن سر و کار داریم قطعات پلاستیکی می باشد. مطمئنا همه ما در طول روز به این قطعات نیاز پیدا خواهیم کرد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که این قطعات چگونه و با چه دستگاه هایی تولید می شود. یکی از دستگاه هایی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرد، دستگاه بادکن پت می باشد. در این مطلب قصد داریم راجع به انواع این دستگاه کمی توضیح دهیم.

انواع باد کن پت :

به طور کلی دستگاه بادکن پت به سه دسته اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و دستی تقسیم می گردد. در هر دو دسته کارکرد این دستگاه به این شکل می باشد که پریفرم با حرارت گرم شده و آماده شکل پذیری می باشد.  دراین مرحله کمپرسور هوا با دمیدن هوا داخل پریفرم باعث باد شدن داخل قالب می شود و پریفرم به شکل قالب در می آید.

حتما به این نکته دقت داشته باشید که کیفیت محصول نهایی رابطه مستقیم با کیفیت پریفرم، دقت دستگاه بادکن پت (حرارت مناسب، قالب با کیفیت,، فشار هوای کمپرسور) دارد.همیشه سعی کنید پریفرم را از شرکت های معتبر خریداری کنید. البته این یک الزام نیست و بسته به سرمایع شاید تولید کننده خود اقدام به تولید پریفرم هم کند.

دستگاه بادکن پت اتوماتیک :

در دستگاه بادکن پت کلیه عملیات تولید بطری به صورت اتوماتیک انجام میشود.به این صورت که اپراتور پریفرم را داخل محفظه مخصوص ریخته و دیگر دستگاه بصورت اتوماتیک عملیات پریفرم گذاری حرارت و باد کردن و تحویل بطری را انجام می دهد. معمولا این دستگاه ها فقط به یک اپراتور نیاز دارند و در کارگاه های تیراژ بالا استفاده می شود.

دستگاه باد کن پت دستی :

در دستگاه بادکن پت برخلاف نوع اتوماتیک پریفرم گذاری توسط اپراتور انجام می گیرد.همیشه به یک اپراتور مشخص نیاز دارد و انجام بعضی از امور مربوط به بیش از یک اپراتور نیاز دارد.

امروزه حرارت دادن پریفرم توسط لامپ مادون قرمز انجام می گیرد. همچنین با نزدیک تر کردن محل قرار گیری پریفرم ها باعث کاهش مصرف انرژی و همچنین حرارت یکنواخت می شوند که خود باعث بهبود کییت می شود.

باد کن پت نیمه اتوماتیک :

مدل نیمه اتوماتیک در دستگاه باد کن پت در فرآیند کارکرد تفاوتی با 2 مدل دیگر ندارد.اختلاف این دستگاه ها فقط در قسمی از دستگاه می باشد که دخالت انسانی در آن وجود ندارد و در این دستگاه ها از کوره اتوماتیک استفاده می شود. نسبت به مدل دستی مرحله برداشت پریفرم توسط اپراتور از کوره به باد کن دیگر توسط یک کوره اتوماتیک انجام می پذیرد.

مشخصه فنی بادکن پت شامل چه نکاتی می شود :

  • مهم ترین مولفه در دستگاه های باد کن پت تیراژ می باشد که این دستگاه قابلیت تولید چند بطری در ساعت را دارد. که معمولا با این مشخصه نوشته میشود capacity pcs/h که منظور تعداد در ساعت می باشد.
  • مورد بعدی حجم بطری های تولیدی است که یعنی این دستگاه با توجه به قرارگیری قالب و فشار هوا تا چه حجم بطری میتواند تولید کند که با product type مشخص می شود.
  • مولفه های دیگری که وجود دارد حداکثر ارتفاع بطری تولیدی، حداکثر عرض بطری، قطر گلویی منظور همان دهانه خروجی بطری است.
  • و مولفه های دیگری از جمله میزان فشار کمپرسور، تغذیه دستگاه، ابعاد دستگاه که در ادامه یک نمونه از مشخصات کامل یک دستگاه را برای شما قرار میدهیم :

وجود دربازار:

امروزه با پیشرفت چشمگیر صنعت و تولید قابل پیش بینی است که روز به روز به واردات و همچنین تولید کنندگان دستگاه باد کن پت افزوده شود. امروز شاهد دستگاه هایی با برندهای چینی بی کیفیت تولید کنندگان داخلی بی کیفیت در مقابل برند های معتبر خارجی و همچنین محصولات با کیفیت داخلی می باشیم که با تولیدات خود گامی بلند جهت ارتقاء تولید برداشته اند.

قیمت باد کن پت:

قیمت دستگاه بادکن پت بسته به شرایط کاری و همچنین نیاز مشتری متغییر می باشد و هر چه مکانیزم دستگاه به سمت اتوماتیک می رود هزینه دستگاه نیز افزایش میابد. برای مثال خرید باد کن پت دستی به مراتب قیمت پایین تری نسبت به خرید باد کن پت اتوماتیک دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
ارتباط با کارشناس فروش آروند پلاست
Call Now Button