تولید قطعات پلاستیکی

تولید قطعات پلاستیکی

قطعات پلاستیکی

(خرید بطری پلاستیکی)

یکی از بخش های فوق العاده مهم در زندگی روزمره مردم قطعات پلاستیکی می باشند. انواع محصولات پلاستیکی مانند انواع بطری پلاستیکی، ظروف جار، و … وجود دارند. برای بسیاری از ما این سوال پدید آمده است که این ظروف چگونه تولید می گردند. در این مطلب قصد داریم به برخی از روش های تولید کرن قطعات متنوع پلاستیکی اشاره نماییم.

 

تولید قطعات و ظروف پلاستیکی با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته، دستگاه های قالب گیری و انواع دستگاه های باد کن پت به خصوصی انجام می شود. قالب گیری ظروف پلاستیکی تو خالی و ظروف پلاستیکی یک بار مصرف کمی متفاوت است و با استفاده از دستگاه های متفاوتی انجام می شود. در ادامه این متن قصد داریم به فرآیند تولید انواع ظروف و قطعات پلاستیکی و معرفی رایج ترین روش های تولید این محصولات بپرازیم.

قالب گیری و تولید قطعات :

برای تولید کردن قطعات متنوع پلاستیکی که می توانید انواع آن ها را در محیط زندگی خود مشاهده کنید، مانند ظروف پلاستیکی، بطری های تو خالی، قطعات خودرو، قطعات پلاستیکی به کار رفته در لوازم خانگی و غیره را اغلب با استفاده از 3 روش قالب گیری رایج تولید می کنند. در زیر این سه روش را نام برده و به اختصار معرفی می کنیم

قالب گیری دمشی :

این روش برای تولید محصولات توخالی که ضخامت دیواره در آن ها یکنواخت است مورد استفاده قرار می گیرد، محصولاتی مانند: بطری ، گالون و…. . در این روش مواد اولیه درون قالب قرار گرفته و حرارت داده می شود و سپس با استفاده از دمش باد درون قالب محصول را به شکل قالب در می آورند و در نهایت نیز خنک و از قالب خارج می کنند.  معمولا در این روش از پلاستیک هایی مانند : پلی اتیلن کم چگالی ، پلی اتیلن با چگالی بالا ، پلی اتیلن ترفتالات ، پلی پروپیلن و پلی وینیل کلرید استفاده می کنند.

قالب گیری تزریقی :

قالب گیری تزریقی پرطرفدار ترین روش برای تولید محصولات پلاستیکی می باشد. قالب گیری تزریقی یکی از معروف ترین انواع تولید قطعات برای محصولات پلاستیکی است که از آن می توان برای تولید انواع قطعات تو خالی و غیره پلاستیکی از جمله لوازم خانگی ، سبد میوه، سپر خودرو ، قطعات خودرو و غیره استفاده  کرد. در دستگاه تزریق پلاستیک مواد پلاستیک ابتدا داخل دستگاه ذوب شده و سپس توسط مارپیچ متحرک به داخل قالب تزریق می شود و با خنک کاری به شکل قالب در می آورند. این روش معمولا محصولاتی مانند : لوازم خانگی ، سبد میوه، سپر خودرو ، قطعات خودرو ، و…

قالب گیری فشاری :

قالب گیری فشاری یکی از دیگر روش های پر کاربرد برای تولید کردن انواع قطعات پلاستیکی است که بیشتر جهت تولید ظروف یکبار مصرف ، کامپوزیت ها و فایبر گلاس ها اسنفاده می شود. این روش معمولا برای شکل دهی لاستیک ها و ترموست ها است. از این روش برای تولید کردن قطعات متنوع  پلاستیکی هم می توان آن را  مورد استفاده قرار داد. در این روش مواد پلاستیکی در حفره پایین قالب قرار می گیرد و با پرس توسط فک بالایی و اعمال گرما و فشار، شکل قالب را به خود خواهد گرفت. قالب گیری فشاری برای تولید محصولاتی مانند ظروف یکبار مصرف ، کامپوزیت ها و فایبر گلاس ها به کار میرود. برای ایجاد قطعات با استحکام ، از قالب گیری فشاری برای تولید قطعات در طیف گسترده ای از محصولات ، از جمله قطعات خودرو ، لوازم خانگی ، اتصال دهنده های پوشاک و زره بدن استفاده می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باز کردن چت
ارتباط با کارشناس فروش آروند پلاست
Call Now Button